keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 273/20.05.2014 privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Sever Bocu, bl.B56"

20.05.2014

Hotararea Consiliului Local 273/20.05.2014
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Sever Bocu, bl.B56"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014 - 12241 din13.05. 2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Ghidului solicitantului pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.2. "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe";
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.18/2009, actualizată, privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 32 din data de 15.01.2013 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Sever Bocu, bl.B56";
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. b) si alin. (4) lit. d), din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă documentatia tehnico-economica - faza P.T.pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Sever Bocu, bl.B56", conform Anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2: Se înlocuieşte Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr.32 din data de 15.01.2013 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Sever Bocu, bl.B56", cu Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_nr.1.pdf

Box nord fa HCl or. PROIECT NR. 100/114-SEV.B56 REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul. Calea Sever Bocu , bl. B56 Amplasament Municipiul Timisoara, B-dul. Calea Sever Bocu, bl. B56 Titularul Investitiei Primaria Municipiului Timisoara, Beneficiarul investitiei Asociatia de proprietari din B-dul. Calea Sever Bocu , bl. B56 Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L. Faza P.T.+C.8. IANUARIE 2013

FOAIE DE CAPAT Denumirea proiectului Amplasament Titularul Investitiei Beneficiarul investitiei Proiectant general Numar proiect Faza de proiectare Data REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul, Calea Sever Bocu, bl. B56 Municipiul Timisoara, B-dul, Calea Sever Bocu , nr..B56 bl. B56 Primaria Municipiului Timisoara, B-dul C.D, Loga, Nr. 1 Asociatia de proprietari din B-dul. Calea Sever Bocu , bl, B56 S.C, PROIECT C&A S.R.L. Timisoara, str. Lotusului, nr, 23 ur Ing. PALADE Cristian 100/114-SEV.B56 P.T+CS, FEBRUARIE 2013

BORDEROU „ Piese scrise Foaie de titlu Foaie de capat Lista si semnaturile proiectantilor Borderou Certificat de Urbanism Extras de Carte Funciara Memariu tehnic Program de control al calitatii lucrarilor proiectate si in curs de executie Referat de verificare cerinta A — Rezistenta si stabilitate Referat de verificare cerinta C —Siguranţă la foc Caiete de sarcini „ Piese desenate Plan de incadrare in zona Plan de situatie Plan subsol Plan parter existent/propus Plan staj curent existent/propus Plan invelitoare existent/propus Fatada principala existenta/propusa Fatada principala existenta/propusa Fatada lateral dreapta existenta/propusa Fatada lateral stanga existenta/propusa Tablou tamplarie Detalii de executie Intocmit

MEMORIU TEHNIC 1.DATE GENERALE SI DE RECUNOASTERE A LUCRARII Denumirea proiectului Reabilitare termica imobil B-dul. Calea Sever Bocu, bl. B56 Amplasament Timisoara, B-dul. Calea Sever Bocu, nr..B56 bl. B56 Titularul Investitiei Primaria Municipiului Timisoara, Beneficiarul investitiei Asociatia de proprietari din B-dul. Calea Sever Bocu, bl. B56 Proiectant general S.C, PROIECT C&A S.R.L. Faza P.TACS, 2, DESCRIERE GENERALA Amplasament Imobilul se afla intr-un cartier foarte mare si important al orasului situat în zona de nord cunoscut sub denumirea zona Lipovei Majoritatea imobilelor de locuinte din acest cartier au un regim de inaltime S+P+4 Descrierea imobilului Imobilul are un regim de inaltime S+P+4, are forma in plan nesimetrica, este un tronson independent si are o singura scara. Este compus din 20 apartamente din care: 17 apartamente cu 2 camere, 3 apartamente cu 3 camere, Conditii de clima si regimul pluviometric Factorii climatici determina existenta unui climat temperat continental moderat, cu influente mediteraneene si oceanice, specific zonelor de campie din Campia Banatului. Conditiile climatice din zona pot fi sisternatizate prin urmatorii parametrii; Y Temperatura aerului: media lunara minima: -(1+2)'C în ianuarie; media lunara maxima: +(21+23) 'C in iulie; temperatura minima absoluta: -35,3"C in ian, 1963 temperatura maxima absoluta: +41,0'C în aug, 1952 Y Precipitatii: - media anuala: 580+590 mm. - media lunara maxima: 80+88 mm in iunie - cantitatea maxima in 24h100 mm Y Vantul: - directii predominante: nord - sud Geologia Adancimea maxima de inghet: 0,70 m, conform STAS 6054-77,

Terenul de fundare este constituit din argile prafoase si argile nisipoase ce depasesc 10 m grosime. Nivelul apelor subterane este coborat. Seismicitatea In conformitate cu Codul P100-1/2006, perioada de colt este T,= 0,70 sec. Factorul de amplificare dinamica maxima a acceleratiei orizontale a terenului de catre structura Do = 3, iar acceleratia orizontala a terenului pantru proiectare a,=0,16 g. Categoria de importanta si clasa de importanta Constructia proiectata se incadreaza la CATEGORIA “CO” DE IMPORTANTA NORMALA (conform HGR nr. 766/1997) CLASA III -constructii de tip curent (conform NP 100- 2006) Prezentarea proiectului pe specialitati Situatia existenta, Imobilul a fost construit în anul 1987, Arhitectura Imobilul are functiunea de locuinte la etaje, parterul fiind comercial, Regimul de inaltime este S+P+4, are forma in plan nesimetrica, este un tronson independent si are o singura scara, Este compus din 20 apartamente din care: 17 apartamente cu 2 camere, 3 apartamente cu 3 camere, acoperisul este de tip sarpanta, iar invelitoarea este din tigla Peretii exteriori sunt realizati din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm) avand stratul interior de rezistenta de 10 cm, termoizolatie BCA de 12 cm si strat exterior de Fatada principala coste realizata cu placaj din caramida aparenta. Pe fatada sunt 2 balcoane, Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone reduse Fatada posterioara este realizata cu finisaj strop. Pe fatada sunt 2 balcoane. Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone reduse Fatada laterala stanga este realizata cu finisaj strop. Pe fatada este 1 balcon. Fateda prezinta dosprinderi placaj/tencuieli pe zone reduse Fatada laterala: diieapta este realizata cu finisaj strop. Pe fatada sunt 2 balcoane. Fatada prezinta desprinderi pe zone reduse Finisajele interioare: la-dasa scarii peretii sunt tencuiti si gletuiti si zugraviti cu zugraveli pe baza de var, pardoseala în casa scarii este de tip mozaic. Pardoseaua subsolului este de tip beton sclivisit, peretii subsolului sunt nefinisati. Tamplaria exterioara a ferestrelor a fost initial din lemn cu geam din doua foi de sticla simpla, Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Usa principala de acces in cladire este din tamplarie PVC cu sticla termoizolanta, Usa secundara de acces in cladire este din tamplarie metalica, Imobilul are 22 logii.

Structura Cladirea are structura de rezistenta din panouri mari prefabricate Dispunerea peretilor este in sistem celular avand travei de 4.8, 3.6, 3.3 mn si deschideri de 34, 5.1,42,36m Terenul de fundare este constituit din argile prafoase si argile nisipoase ce depasesc 10 m grosime. Nivelul apelor subterane este coborat. Infrastructura este alcatuita din peretii de subsol avand 20 cm grosime, iar fundatia este continua din beton realizat monolit Peretii exteriori sunt portanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm), peretii interiori sunt panouri mari prefabricate de 14 cm grosime. Planseele sunt din panouri mari de 13 cm, scarile sunt cu o rampa din beton armat monolit, iar acoperisul este de tip sarpanta. Unititati Cladirea are urmatoarele utilitati : telefonie alimentare cu energie electrica de joasa tensiune alimentare cu apa rece din reteaua orasului alimentare cu gaz natural din reteaua orasului alimentare cu agent termic de la punctul termic alimentare cu apa calda menajera de la punctul termic Proiectul nu propune modificarea modului de asigurare a utilitatilor Instalatii Starea instalatiei de incalzire este rea. Conductele de incalzire si apa calda din subsol au izolatia intr-o stare tehnica buna . Exista robineti de izolare coloane. Majoritatea caloriferelor din imobil sunt noi. Reparatii la instalatii facute in ultimii 10 ani: SCHIMBAT COLOANE INCALZIRE SCHIMBAT COLOANE APA CALDA SCHIMBAT COLOANE APA RECE SCHIMBAT COLOANE GAZ Evaluarea cladirii Aspecte generale din punct de vedera al structurii: Datorita ritmului ridicat de realizare a blocurilor de locuit, in multe cazuri din cauza conditiilor dificile de executie (noaptea, timp friguros, manopera putin calificata) s-au produs si derapaje de la calitatea constructiei, Deficientele cele mai frecvente au fost: U Graifuirea (indoirea) mustatilor de imbinare intre panourile unui nivel si urmatorul Dl Betoane cu segregari in centuri si monolitizari O Rezemari defectuoase ale planselot pe peretii interiori Ol Izolatia termica din rostul vertical, la peretii exteriori, deteriorata O Izolatia termica a panourilor exterioare are multe punti termice

Dintre aspectele pozitive tinand cont de perioada proiectarii privind alcatuirea structurii trebuie sa mentionam urmatoarele: -forma regulata in plan a cladirii -existenta unei infrastructuri care s-a dovedit capabila sa transfere la teren eforturile aduse de peretii structurali, fara aparitia unor degradari in elementele infrastructurii; existenta unui normativ de proiectare antiseismica-P100/1981 -asiguratea unei rigiditati constante, fara schimari bruste de la un nivel la altul; Aspecte generale legate de termoizolatii La peretii exteriori, termoizolatia este discontinua, cele 2 straturi din beton fiind solidarizate prin nervuri din beton. Punti termice mai apar si la zonele de monolitizare intre panouri. Starea tehnica a sarpantei este fara degradari vizibile si fara infiltratii, Termoizolatia a fost realizata din zgura expandata Planseul peste subsol nu este prevazut cu termoizolatie. Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Din totalul de 22 logii/balcoane ale imobilului 9 sunt inchise cu tamplarie cu geam termopan si 13 sunt deschise sau inchise cu tamplarie metalica fara geam termoizolant 3, DESCRIEREA LUCRARILOR PREVAZUTE IN PROIECT 3.1 Principiile care au stat la bara alegerii solutiei Termoizolarea peretilor exteriori se face pe exterior cu polistiren expandat ignifuat de 10 cm grosime. La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului de la un nivel la altul, in dreptul fiecarui planseu pe o latime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul La cladirile care au locuinte si la parter se va realiza o termoizolare a soclului cu 8 em din polistiren extrudat, iar aceasta va fi armat cu plasa dubla din fibra de sticla Toate ferestrele care nu au geam termoizolant vor fi schimbate cu ferestre din PVC cu profil pentacameral si geam termoizolant cu exceptia acelora care sunt spre logii sau balcoane Toate logiile sau balcoanele care sunt deschise sau care sunt inchise cu tamplarie fara geam termoizolant VOR FI INCHISE CU TAMPLARIE PVC CU GEAM TERMOIZOLANT Alegerea acestei variante are la baza urmatoarele considerente:

Din punct de vedere economic aceasta varianta este mai avantajoasa de cele mai multe ori pentru ca ca substituie alte operatii precum:-1) termoizolarea placii balconului/logiei pe ambele parti- astfel pentru baiconul deschis sau inchis necorespunzator implica desfacerea straturilor de finisaj si beton de panta pana la placa balconului si dispunerea unei termoizolatii din polistiren exirudast de 5S cm si refacerea tuturor straturilor» pentru balconul de sub- termoizolarea cu polistiren extrudat de 5 cm de la inferior si refacerea finisajelor 2)termoizolarea identica pentru placa de deasupra , 3) schimbarea tamplariei dupa caz, 4)termoizolarea peretelui 5) repararea sau chiar refacerea parapetului cand acesta este metalic 6) termoizolarea parapetului Din punct de vedere al disconfortului creat varianta propusa nu il afecteaza decat pe locatarul care nu a facut modernizarea tamplariei nu si pe cei deasupra si de sub acel apartament care ar putea fi deja modernizate. Din punct de vedere al timpului inchiderea balcoanelor/logiilor deschise este o operatie mai rapida si care nu presupune operatiuni consumatoare de manopera atat de mare deoarece in cazul balcoanelor deschise implica desfacerea parapetilor si inlocuirea acestora cu tamplarie pana la partea superioara avand la partea inferioara o zona opaca din panouri albe termoizolante Termoizolarea planseului peste subsol se face cu polistiren de 5 cm grosime. Stratul termoizolant se aplica pe intradosul planseului peste subsol, Acesta se prelungeste pe verticala pe grinzi si pereti pe 30 cm. Termoizolarea ultimului planseu: 1)daca a fost realizata mansarda atunci deasupra ultimului planseu fiind spatiu incalzit nu se pune problema termoizolarii, 2) daca acoperisul este tip sarpanta realizarea termoizolarii se face cu menținerea stratului termoizolant existent, inclusiv a şapei de protecție, repararea ei, urmată de montarea unui strat termoizolant din polistiren expandat de 12 cm protejat cu o sapa din beton armat de 4 cm: 3) daca acoperisul este terasa se realizeaza un sistem termohidroizolant in una din urmatoarele variante: A) pastrarea tuturor straturilor existente atunci cand strarea hidroizolaiei existente e buna si nu exista acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 om din polistiren expandat si a hidroizolatiei,B) indepartarea hidroizolatiei existente daca aceasta este degradata dar nu sunt acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei, C) indepartarea hidroizolatii si a termoizolatiei existente in cazul in care termoizolatia are acumulari de apa insemnate si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei noi. Toate straturile vor fi conform detaliilor si caietelor de sarcini Pentru reabilitarea instalatiilor se au in vedere urmatoarele lucrati:- montarea robinetilor cu cap termostatat la toate caloriferele din apartamentele la care exista acordul proprietarului pentru acest tip de lucrare, izolarea conductelor din subsol daca starea izolatiei este degradata sau lipseste.

Prorechul 20 „poi ti. Calea Sever Bo „bl 6 - Pr PARCARI & La cladirile care au spatii comerciale la parter conform proiectului înitini al cladirii parterul nu se tormoizoleaza si prezentul Ghid permite tratarea diferita "Prin excepție, daca blocul a fost construit cu spatii comerciale la parter, iar proprietarii acestat spatii nu suni de acord cu reabilitarea termica a acestora, se poate depune un proiect pentru reabilitatea blocului fara spatiile comerciale de la parter”, La acestea se va tesliza fetmoizolarea obligatorie a intradosului balcoanelar de la primul nivel de locuinte tospaotiv zona aferenta de casa scazii si o portiuna de 50 em sub planseul de peste parterul comercial in zonele în care nu exista partile vittate ale magazinelor, Nu se pune problema termoizolatii planseului peste parter, 9 Ta blocurile care au zone realizate cu caramida aparenta nu so va monta termosistemul decat dupa inlaturatea totala a caramizi aparente deoarece aceste zona prezinta un rise mare de desprindere în si. astfel at antrena si termosistemmul duoand la pagube insemnate si posibile accidente 10 La blocurile care an panourile realizate cu amprentare de suprafata, termosisterul se va realiza in 2 etape, în prima se for aduca si acele zone în acelasi plan prin montarea unui polistiven de densitate mai mare si apoi te va apilica termosisteraul de 10 cm asigurandu-se prinderea sigura intre cele doua, il Finisajele propuse vor fi in oulozi deschise conform cuietelor de sarcini si planselor de executie, pastrand pe cat posibil cromatica a imobilului d TUCRANILOR PRECONIZATE Descrierea lucrarilor de hara (lucrari de interventie prevazuta ln avt.4 lt din Ordonanta ile Pentru reabilitare se propun urmatoarele lucrari: 1 dZzolarea tormica a pereilior axterlori (exceptand peretii de li Postari), înclusiv d parapetilor de ia logii, boleoome si a atloulii, ca termosistem cm polistiren expandat ignifuget de fatada cu o grosime de 10 cm respectiv cu 8 cm polistiren axttrdat la avand urinaioarele cavacteristlci tehnice inimile al) polistiren expandat ignifugat (EPS)-pentru camp cxrent fatada opace: [Efortul de compresiune si plăcilor În o deformație de 10% -CS(10) [Min | Rezist ta la tracţiune perpendiculară pe fețe - TR, i W 22)__polistiren extrudat C[PS)-8 can pentru e Tr e SR-EN 1316872009 star 50-FT2 1 _vată minerală bazattică (MY): JJ E Rezistența la compresiune sau efortul la compresiune al oa at _ rr 10 = ___... Rezistența În LEE 7195 .

Codul de identificare conform SR-EN 13162:2009 este: MW -— EN 13162 — TS — DS (T+) = CS10Y)20 TR 10=WS clasa de rezistentă la foc Al, conform SR-EN 13501-1+Al- 2010 *utilizata pe fasii de 30 cm latime avand 10 cm grosime si aplicata la nivelul planseelor cladirilor avand inaltimea peste 20 de metri Operatii de pregatirea suprafetelor conform caietelor de sarcini: (1) Localizarea şi înlăturarea porțiunilor cu tencuială neaderentă şi a zonelor cu beton segregat sau cu alte degradări; (2) Înlăturarea tencuielilor atacate de mucegai, alge, licheni, muşchi, etc. şi a placărilor ceramice; (3) Rectificarea tencuielii şi a suprafețelor de beton carbonatat, utilizându-se mortar compatibil; (4) Rectificarea rosturilor de pe conturul panourilor prefabricate sau dintre tronsoanele imobilelor învecinate; (5) Efectuarea străpungerilor necesare instalaţiilor (hote, coşuri centrale termice); (6) Încheierea lucrărilor de reparații sau de înlocuire a tâmplăriei exterioare (ferestre şi uşi) precum și a izolaţiei hidrofuge a terasei, dar înainte de fixarea copertinelor pe atice. Operatii propriu-zise de aplicarea sistemului Se incep dupa terminarea inlocuirii tamplariilor conform proiectului si dupa ce este pregatit stratul suport conform 1A Se traseaza orizontalitatea si se monteaza cu dibluri metalice profilul de soclu la cota din plansele de executie Se aplica placile in randuri paralele de jos in sus prin lipire cu adeziv conform prevederilor din caietul de sarcini Se fixeaza diblurile in "T” conform caietelor de sarcini Se aplica grundul de baza (masa de spaclu) si se inglobeaza plasa pentru armare respectand prevederile din caietele de sarcini Se aplica finisajul din vopsea decorativa cu specificatiile cromatice din plansele de executie si respectand prevederile din caietele de sarcini Golurile ferestrelor se bordeaza cu polistiren extrudat de 3 cm grosime La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului in dreptul fiecarui planscu pe o latime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosisterul Reguli generale: Se indeparteaza elementele decorative ale parapetilor balcoanelor (realizate din sticla decorativa sau elemente prefabricate), La balcoanele inchide cu tamplarie PVC se va proceda cu atentie deoarece in unele cazuri balustradele existente au fost folosite impropriu ca elemente de legatura si rigidizare ale parapetului nou creat. Obligatoriu va fi evaluata integritatea acestor parapeti inainte de aplicarea termosistemului, La balcoanele inchise cu Tamplarie PVC cu parapet din panel placa balconului va fi termoizolata pe grosimea ei si finisata ca si fatada in camp. Se va dispune un glaf din tabla cu picurator conform planselor de detalii.

Toate muchiile orizontale iesite din fatada vor fi prevazute în sistemul termoizolant cu profil din PVC si aripioare de 10 cm din fibra de tip picurator. Acestea se vor monta odata cu masa de spaclu armata. Se considera incluse in sistemul termoizolant toate profilele necesare conform cu specificatiile producatorului chiar daca aceste profile nu apar explicit in listele de cantitati, Inlocuirea tamplariei din lemn si metal cu tamplarie etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e si înlocuirea usilor de acces în cladire cu usi din PVC cu geam termoizolant. Tamplaria trebuie dotata cu pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea aparitiei condensului pe dlementele de anvelopa Operațiunile de înlocuire tamplariei, se efectuează înainte de aplicarea termosistemului după operațiunile de rectificare a suprafeței suport La montarea ferestrelor şi uşilor se vor respecta poziția, numărul şi distanțele între şuruburile de ancorare indicate de producător. Se va face conform tabloului de tamplarie din plansele de După fixarea tâmplăriei în golul zidăriei și a glafului interior se va executa umplerea rostului dintre toc şi zidărie cu material termoizolant şi protecția acestuia pe fața de la inferior şi de la Glaful exterior al ferestrelor se va monta după aplicarea pe faţadă a termoizolației şi a stratului de tencuială armată, inclusiv racordul acestora cu tocul tâmplăriei După fixarea glafului exterior, pe conturul acestuia se va aplica un chit pentru evitarea infiltrației apei din precipitații între perete şi izolația termică Montarea şi efectuarea probelor de funcţionare a tâmplăriei constituie fază determinantă Principalale caracteristici ale tamplariei clasa B2 ferestre: min. 10.000 cicluri uşi:min. 100.000 cicluri min, clasa SA Etanşeitatea la apă Permeabilitatea la aer min. clasa 3 Izolarea la zgomot aerian Cerințe constructive pentru tâmplărie exterioară termoizolantă din profile PVC cu glaf exterior: - Profil cu 5 camere, culoare albă; - Clasa A; - Armătură oţel zincat; - Grilă de ventilaţie mecanică; 10

- Geam termoizolant dublu 4-16- 4, low-E; - Feronerie oscilo-batantă cu închideri multipunct; - Glaf exterior. 3 Inchiderea Balcoanelor/logiilor - Operatiunea este similara cu cea de schimbare a tamplariei si are scop imbunatatirea aspectului cladirii, Tamplaria este etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e, Tamplaria trebuie dotata cu dispozitive/fante/grile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea aparitiei condensului pe elementele de anvelopa, Operatiunea se face conform tabloului de tamplarie din plansele de executie si caietelor de sarcini, Principalele caracteristici ale tamplariei precum si cerintele constructive sunt aceleasi de la punctul 3 - Este interzisa cu desavarsire orice modilicare a dimensiunilor golurilor existente, Inainte de inaintarea comenzii pentru realizrea tamplariei se vor verifica individual toate dimensiunile golurilor si se vor la cunostinta proiectantului toate neconcordantele Logia tip | se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti, În cazul in care se constata depradari ale acestora se anunta proiectantul Logia tip 2 se inchide cu tamplarie din PVC care reazerna pe parapetii din beton existenti, In cazul in care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Logia tip 3 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti, În cazul in care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Logia tip 4 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapeti din beton existenti, In cazul in care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmaioarele precizari; balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel înaltimea utila a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu inferior totusi avand in vedere cele mentionate mai sus, se impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare, De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si în cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantui, Inainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei. Daca la acelasi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare. 11

Prore clu! 26 Cata Sever Boy, bl 56 PROIECT GBA SRL 4 Reabhitare termica pna Peste subsol verticnla pe prinzi si pereti pe 30; om, Temmosistemul compact se realizeaza d din polistiven expandat cm lipit cu adeziv si fixat mecanic cu dibluri cme se protejeaza cu tencuială armată cu plasă din fire de sticlă, Codul de identificare pentru polistiren conform SR-EN 13163:2009 este: EPS100 — EN 13163 - T2 — E2 - W2 — S2 — P4 — BS 150 — CB (10) 109 - DS (N) 2 DS (70, -) 2 - TR 120 -clasa de rezistenta la foc B+s2,d0, conform SR-EN 13501-1+4)-2010 = Finisajul va fi realizat Sub forma unor zugraveli 3 Keabilitare termica plenseu pud La planseul pod datorita dificultatilor tehnologice cauzate do prezenta elementelor de satpanta (popi si talpi) s-a ales varianta da menținerea stratului termoizolant sxistent, inclusiv a şapsi de protecție, repararea si, urmată de montarea unui strat termoizolant suplimettat realizat din 12 om polistiren expandat protejat cu o sapa din betan armat de 4 an T2- _T2- sa P4- BS 200— Ca a 150 3 N) 2. DET o: 5- WE o 2 WD W 5 clasa de sozisontă le foc Bu, 40, confor, SEEN 13501. lt _ , | CU plasa ad / 10, Protejand i lo satpantei le confactul cu n betonul € va lua toate masurile ca grosimea acesteia sa tu depaseasca 56 am, CARACTERISTICI POLISTIREN SIP ENE tul de comprosiune a plăcilor la o deformație de 10% - CS(10) | min, 128 x, 9 9 i

6 7 Lucrarile constau în montarea de robineti cu cap termostatat la radiatoarele din apartamentele proprietarilor care si-au dat acordul pentru acest tip de lucrare Lucrarile constau in repararea betonului de monolitizare dintre panouri, a fisurilor din acestea indepartarea acolo unde este cazul a decoratiunilor de la balcoane si logii alcatuite din armociment, sticla armata sau grilaj metalic precum si repararea trotuarelor din jurul cladirii la terminarea lucrarilor 3.3 Concluziile Expertize Tehnice si Auditului Energetic EXPERTIZA TEHNICA Conform Expertizei Tehnice NR 30/2012 efectuata de Expert Tehnic : Dr. ing. MARINOV L. VICTOR-RADU, certificat nr. 151 au rezultat urmatoarele: 1 Reabilitarea termica nu modifica gradul de asigurare al constructiei, Constructia are rezerve sa preia incarcarile suplimentare aduse de reabilitarea termica. 2 Reabilitarea termica se poate realiza fara a fi necesare interventii de consolidare a structurii existente 3 Schimbarea tamplariilor se va face fara modificarea dimensiunilor golurilor 4 Logiatip 1 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti, In cazul in care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Logia tip 2 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti. In cazul in care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Logia tip 3 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti. In cazul in care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Logia tip 4 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti. In cazul in care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmatoarele precizari:- balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu interior totusi avand in vedere cele mentionate mai sus, se impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantul, Inainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei. Daca la acelasi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare. 13

5 Lucrarile de termoizolare a peretilor vor incepe dupa curatirea prealabila a suprafetelor si indepartarea placarilor. Daca in decursul acestui proces se descopera fisuri sau crapaturi ale elementelor portante se anunta de indata proiectantul si expertul 6 Protectia termoizolatiei planseului peste ultimul nivel se va face cu o sapa de grosime 4 cm armata cu plasa O4/10, protejand talpile sarpantei de contactul cu betonul, Constructorul va lua toate masurile ca grosimea acesteia sa nu depaseasca 5-6 cr. AUDITUL ENERGETIC Conform Auditului energetic NR 30 din octombrie 2012 efectuata de Auditor Energetic, gr, c+i: ing. OLARU VASILE, certificat nr. 01040 au rezultat urmatoarele: Solutia 1 (SI) - Sporirea rezistentei termice a peretilor exteriori peste valoarea de 2,5 m2k/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a OG 18/2009, prin izolarea termica a peretilor exteriori cu un strat de polistiren expandat ignifugat de 10 cm grosime, inclusiv protectia acestuia si aplicarea tencuielii exterioare. La aplicarea termosistemului se va acorda o atentie deosebita acoperirii puntilor termice existente. Solutia 2 (82) -Inlocuirea tamplariei existente din lemn cu tamplarie termoizolanta etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e si eventual cu strat de Argon. Pentru asigurarea calitatii aerului interior si evitarea cresterii umiditatii interioare tamplaria va fi prevazuta cu fante higroreglabile Solutia 3 (S3) - Sporirea rezistentei termice a planseului pod prin menținerea stratului termoizolant existent, inclusiv a şapei de protecție, repararea ei, urmată de montarea unui strat termoizolant eficient suplimentar realizat din 12 cm polistiren expandat protejat cu o sapa din beton armat de 4 cm Solutia 4 (S4) - Sporirea rezistentei termice a placii peste subsol peste valoarea minima de 1,25 m2K/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a OG 18/2009 si completata de 0G63/2012, prin fixarea, lipirea sau prinderea cu dispozitive mecanice a unui strat termoizolant realizat din placi din polistiren expandat de 5 em grosime sau vata minerala Certificatul de performanta energetica atribuie -cladirii de referinta clasificarea energetica "B" si un indice de emisii echivalent C02 anual de 39.02 kg/mp. -nota energetica a cladirii reale tinand cont de penalizari este 84,78. -Cladirea se incadreaza în clasa de eficienta energetica C conform metodologiei din MCOOVPII. Concluziile auditului enrgetic: 14

61 i SSI, Pachetul (P1) alcatuit din S1+S2+83+84 asigura o economie de energie pentru incalzire anuala de 125045 kWh/an, in tone echivalent petrol, 161.42 tep reprezentand o reducere a consumului pentru incalzire cu 62.95%, Reducerea anuala a emisiilor de gaze cu efect de sera echivalent C02 este de 30011 kg/an 3.4 Durata preconizata a Iucrarilor Durata de realizare a lucrarilor 42 zile Durata perioadei de garantie a lucrarilor(ani de la receptia terminarii 5 ani 4, CONDITII PRIVIND CALITATEA MATERIALELOR Toate materialele puse în opera vor avea cerintele minime de calitate certificate conform normelor legale. 5. SANATATEA OAMENILOR SI PROTECTIA MEDIULUI Lucrarile proiectate prevad reabilitarea termica a cladirii si implicit reducerea emisiilor cu efect de sera, Din lucrările proiectate nu se produc surse de poluare a aerului. Lucrările se vor realiza respectând prevederile Ordinului Administraţiei Publice nr. 1352010 . La terminarea lucrarilor preconizate, constructorul are obligatia de a aduce aria afectata de schele si organizarea de santier in starea initiala. 6, ORGANIZAREA DE SANTIER SI MASURI DE PROTECTIA MUNCII Cerințe de securitate şi sănătate aplicabile pe santier Pe şantier vor fi aplicabile cerințele de securitate şi sănătate în muncă aprobate prin e HG nr.300/2006 — cerințe minime de securitate pentru șantierele temporare şi mobile; o HG nr.355/2007 — supravegherea medicală a sănătății lucrătorilor, modificată; e HG nr.493/2006 — cerințe minime de securitate referitoare la protecția lucrătorilor expuşi la zgomot; e HG nr.971/2006 — cerințe minime privind semnalizarea de securitate; e HG nr.1048/2006 — cerințe minime privind echipamentul individual de protecție; e HG nr.1051/2006 — cerințe de securitate la manipularea manuală a maselor; » HG nr.1091/2006 — cerințe minime de securitate pentru locul de muncă; HG nr.1146/2006 —cerințe minime de securitate la utilizarea echipamentelor de muncă; HG nr.1218/2006 — cerinţe minime de securitate la utilizarea agenților chimici; s HG nr.1876/2005 — cerinţe minime de securitate la expunerea lucrătorilor la vibrații, De asemenea pe şantier se vor asigura cerinţele de securitate şi sănătate în muncă rezultate din Legea nr.319/2006 a securității şi sănătății în muncă modificată şi a normelor de aplicare ale acesteia aprobate prin HG nr.1425/2006 modificate.

62 Nr. Crt. |Descrierea lucrărilor Identificarea riscurilor şi descrierea lucrărilor care pot prezenta riscuri pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor În continuare se prezintă în sinteză principalele lucrări care pot prezenta riscuri de accidentare şi/sau îmbolnăvire profesională pentru lucrători pe durata realizării lucrărilor specifice executării termosistemului la fațadele blocurilor, precum şi factorii de risc aferenți, Pe baza acestora, în cadrul planurilor proprii de securitate, antreprenorii și subantreprenorii vor efectua evaluarea acestor riscuri şi stabilirea de măsuri tehnice, organizatorice, igienico- sanitare şi de altă natură a căror aplicare să prevină accidentele de muncă şi îmbolnăvirile profesionale Lucrări care implică riscuri|ldentificarea riscurilor Montarea şi demontarea|Prinderea şi strivirea de maşinile de pe şantier; prinderea, schelei metalice tubulare.|lovirea, strivirea de obiecte transportate; căderea, Lucrarea se va executalprăbuşirea de materiale şi obiecte; căderea de la înălțime; manual de o echipă delpăşirea în gol; alunecări, împiedicări şi căderi la acelaşi schelari specializați şilnivel, autorizați intern. Desfacerea tencuielii și a[Căderea de la înălțime: păşirea în “gol; proiectarea de placajelor ceramice materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la la fațadă, în vederea aplicăriijinălțirme; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, termosistemului, Lucrarea se _|întepătoare, abrazive; microtraurmatisme repetate: Lucrări de tencuială exterioară | Căderea de la înălțime; pășirea în gol; proiectarea de materiale cu mortar la reparațiilelşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; panourilor de fațadă, alcontactul cu obiecte și suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; monolitizărilor dintre panouri, | microtraumatisme repetate; respectiv tencuieli interioare în jurul tocurilor la uşi şi plangeu subsol. Lucrările se execută manual de personal Spălarea manuală a|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale tencuielilor la faţadă şi aşi obiecte; desprinderea de materiale; jet, erupții. planşeului peste subsol. Demontarea confecțiilor|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale metalice de pe fațada bloculuilşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; (pentru aer condiționat, contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; parapete etc), Tăierea se/microtraumatisme repetate; contact cu obiecte fierbinți; contact execută cu polidiscul sau,|cu flacără. după caz, cu flacără, 16

8. MA Demontarea și remontarea|Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale Termoizolarea pereților| Căderea de la înălțime; pășirea în gol; proiectarea de materiale exteriori, soclului, aticului,|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; intradosului la balcoane şi|microtraumatisme repetate, pianşeu subsol ste. cu polistiren expandat, extrudat sau vată minerală. Lucrarea se execută manual. Prelungirea consolelor Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale metalice prevopsite pentrulși obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; aerul condiționat. Lucrarea se|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; execută prin lucrări de sudare|microtraumatisme repetate; contact cu obiecte fierbinți; electrică. electrocutare prin atingere directă şi indirectă. a:|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare la ferestre şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; şi parapete balcon; tâmplăriei|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; exterioare şi interioare din|microtraumatisme repetate; lemn şi metalice. Lucrările se execută manual cu personal calificat şi instruit. Lucrări de înlocuire a:|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare la ferestre și obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; şi parapete balcon; tâmplăriei|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; exterioare şi interioare din|microtraumatisme repetate; lemn și metalice cu elemente similare din PVC, aluminiu prevopsit. glafurilor exterioare de la atic|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; terasă şi desfacerca|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; hidroizolației şi a stratului|microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin termoizolant existent. |alunecare, împiedicare, Lucrarea se execută manual de personal instruit. Repararea betonului de pantă Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale pe porțiunile deteriorate şilşi obiecte; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel rectificarea suprafețelor. iprin alunecare, împiedicare. Lucrarea se execută manual. 17

Termoizolarea planşeului de terasă și a copertinelor| balcoanelor cu polistiren expandat. Lucrarea se execută manual. Strat de protecție a termoizolației din polistiren cu şapă de 4 mm armată cu plasă STNB. Refacerea straturilor de terasă orizontală şi verticală constituită din membrana Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale autoadezivă si hidroizolație din membrana bituminoasă cu protecție de granule minerale Desfacerea şi refacerea trotuarelor perimetrale exterioare din beton. Transport cu autobasculanta a scholei metalice, materialelor şi molozului, incărcarea manuală şi mecanizată în auto a materialelor şi molozului. Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoars, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul ou obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; microtraumatisme repotate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. Proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicate; zgomot. Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de încărcare; traficul rutier; Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de mijloacele de încărcare; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împicdicare. 6.3 Măsuri specifice de securitate în munca pentru lucrările care prezintă riscuri; 18

64 Pentru a contracara acţiunea factorilor de risc identificaţi la capitolul anterior, executanții lucrărilor de construcţii de pe acest şantier vor avea în vedere măsurile specifice de securitate pentru lucrările care prezintă riscuri deosebite prevazute in PLANUL DE SECURITATE SANATATE AL SANTIERULUI Măsuri specifice de securitate și sănătate. Măsuri de protecţie colectivă şi individuală La acest obiectiv se vor lua şi măsuri specifice de securitate şi sănătate în muncă care să asigure protecţia colectivă şi individuală a lucrătorilor. Toate aceste măsuri care vor fi enumerate în continuare vor fi preluate de antreprenor și subantreprenori şi incluse conform cerinţelor de securitate adecvate, în planurile proprii de securitate şi sănătate. 64.1. Măsuri de protecție colectivă e Împrejmuirea şi semnalizarea şantierului, e Reglementarea accesului pe şantier. o Supravegherea medicală a stării de sănătate a lucrătorilor prin medicul de medicina muncii. e Instruirea tuturor lucrătorilor din şantier din punct de vedere al securității muncii şi situațiilor de urgenţă. e Interzicerea și controlul consumului pe şantier de alcool, droguri şi medicamente care produc modificări comportamentale. o Semnalizarea zonelor cu risc ridicat şi specific de accidentare. e Asigurarea și ținerea sub control a exploatării mijloacelor colective de protecţie. e Utilizarea cu prioritate a mijloacelor de protecție colectivă în defavoarea celor de protecţie individuală. e Utilizarea de echipamente de muncă care respectă cerințele esențiale de securitate şi care sunt certificate şi marcate cu marcajul european CE, » Interzicerea fumatului pe şantier şi amenajarea locurilor speciale pentru fumat. e Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru şantierele temporare şi mobile prevăzute de HG nr.300/2006. Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru utilizarea pe şantier a substanţelor chimice periculoase conform HG nr.1218/2006 e Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru asigurarea securității şi sănătății lucrătorilor expuşi la zgomot. e Pozarea cablurilor electrice de pe șantier astfel încât să se evite pericolul împiedicării sau al electrocutării. e Utilizarea de tablouri electrice corespunzătore, sigure şi asigurate împotriva pericolului de a fi deschise de personal neautorizat. e Legarea la pământ a schelei metalice şi a carcasei metalice a utilajelor acţionate electric şi măsurarea sistematică a rezistenței electrice a prizelor de pământ. e Încredințarea exploatării utilajelor și autovehiculelor de pe şantier numai către persoane calificate şi instruite adecvat activităților şi riscurilor la care acestea vor fi expuse. e Interzicerea improvizațiilor pe şantier, indiferent care ar fi natura acestora, . Limitarea manipulării manuale a maselor şi utilizarea în acest scop a mijloacelor mecanice. 19

e Controlul depozitării pe şantier a materialelor în general şi a celor periculoase, în special. e Asigurarea respectării reglementărilor cu privire la înălţimea şi stabilitatea stivelor, e Utilizarea pe şantiere a utilajelor de construcţii cu mijloace de semnalizare acustică la mersul înapoi. e Controlul accesului și staţionării riveranilor în zona de lucru. e Utilizarea potrivit reglementărilor a permiselor de lucru cu foc deschis. e Ţinerea sub control a utilizării echipamentelor individuale de protecție. e Semnalizarea şi împrejmuirea eventualelor puncte periculoase de pe șantier. e Crearea și menținerea zonelor de siguranță în jurul săpăturilor schelelor şi a mijloacelor de ridicat. e Desfăşurarea activităților de prevenire şi protecție prevăzute de legislația în vigoare prin servicii interne/lucrători desemnaţi sau servicii externe abilitate. 6.4.2. Mijloace colective de protectie În timpul execuției lucrărilor, pe şantier vor fi la dispoziție şi se vor utiliza după caz, următoarele categorii de mijloace colective de protecţie: podeţe de trecere pasarele, rampe cu mână curentă balustrade de protecţie schele și eşafodaje plase de protecție îngrădiri diverse garduri de protecție parapete de protecție indicatoare şi semnalizări de securitate (panouri) fixe sau mobile iluminat de siguranță sematoare și lămpi cu lumină intermitentă bariere platforme de lucru Aplicarea măsurilor de protecție colectivă şi utilizarea mijloacelor colective de protecție va fi asigurată de conducătorii direcţi ai locurilor de muncă, iar ținerea sub control a acestora se va face prin verificările sistematice efectuate de serviciul intera/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecție al antreprenorului/subantreprenorilor. 6.4.3.Echipamente individuale de protecție Pe şantier se vor acorda echipamente individuale de protecție în conformitate cu listele de dotare întocmite urmare evaluării riscurilor. Acestea se vor acorda la acele locuri de muncă/posturi de lucru la care riscurile nu au putut fi eliminate prin măsuri tehnice sau organizatorice, La nivelul şantierului se vor asigura toate aceste echipamente, inclusiv înlocuirea imediată a acestora în situațiile în care s-a pierdut calitatea de protecţie a echipamentului sau acesta a fost înstrăinat/pierdut. 20

În această ordine de idei, pe şantier lucrătorii vor purta în permanență următoarele categorii de echipament individual de protecţie: e vestă reflectorizantă; e cască de protecţie; e salopetă de protecție; e bocanci cu bombeu metalic; e mănuși de protecţie, De asemenea pe inventarul individual al lucrătorilor sau în inventarul formațiilor de lucru vor exista în permanență: e căşti, antifoane; e cizme de apă-noroi; e ham sau centuri de siguranță; » pelerine; e ochelari de protecţie; e pălmare; e echipament de protecție pentru anotimpul rece; Suplimentar față de cele de mai sus, electricieni de pe şantier vor avea în dotare: e mănuşi electroizolante de joasă tensiune; e cizme electroizolante de joasă tensiune; e mănuși cu scurtcircuitoate; e scule electroizolante. De asemenea, sudorii vor fi dotați suplimentar cu: e mănuși de sudură; e mască de sudură adecvată tipului de sudură; e cizme electroizolante; e şorţ de sudură; e alte tipuri de echipament, funcție de lucrările de sudare pe care le au de executat, Ținerea sub control a dotării, utilizării şi întreținerii echipamentului individual de protecţie se face prin intermediul controalelor efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecție al antreprenorului/subantreprenorului Măsuri generale de organizare a şantierului stabilite de comun acord de către manageral de proiect şi coordonatorii în materie de securitate şi sănătate Potrivit legislației în vigoare, prezentul plan de securitate şi sănătate al şantierului trebuie ținut la zi pe toată durata realizării lucrărilor prin grija coordonatorului de securitate şi sănătate în muncă Tot prin grija coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor, planurile proprii ale antreprenorilor şi subantreprenorilor vor trebui integrate în acest plan de securitate şi sănătate.

6.6 Din aceste considerente, managerul de proiect împreună cu coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă care va fi desemnat de beneficiar, vor stabili în faza de organizare de șantier şi măsurile generale de organizare a şantierului funcţie de organizarea şi dotarea antreprenorilor şi a principalilor subantreprenori precum cerințele specifice de circulaţie şi trafic auto şi pietonal în zonele afectate de lucrări. După caz, aceste măsuri vor trebui să stabilească printre altele, care sunt zonele care vor fi afectate de şantier, care sunt restricțiile de circulație în acele zone, care sunt variantele de ocolire în aceste zone, care sunt masurile specifice de protecție pentru riverani, care sunt locurile de depozitare a materialelor rezultate din demolări şi dezafectări, care sunt locurile de depozitare a materialelor diverse, locurile de amplasare a barăcilor şi magaziilor de materiale mărunte ete. Funcție de aceste măsuri, antreprenorul îşi va putea elabora proiectul propriu de organizare de şantier. Amenajarea şi organizarea şantierului, inclusiv a obiectivelor edilitar-sanitare. Modalităţi de depozitare a materialelor. Amplasarea echipamentelor de munca prevăzute de antreprenori și subantreprenori pentru realizarea lucrărilor proprii După elaborarea Proiectului de organizare de şantier, antreprenorul îl va supune spre aprobare de către Beneficiar. În cadrul proiectului de organizare de şantier antreprenorul va trebui să rezolve următoarele probleme: stabilirea baracamentelor; modul de desfăşurare a circulației pe durata de execuție a lucrărilor; modul de depozitare a materialelor folosite; utilaje de construcţii; curent electric de forță şi iluminat; apa potabilă; apa caldă; canalizarea menajeră; evacuarea gunoiului, linii de telefon şi fax. Pe durata posesiei şantierului, antreprenorul este răspunzător de iluminare, măsuri de protecţia lucrătorilor provizorii, depozitarea materialelor, săpături, lucrări neterminate, siguranța pentru public, utilizarea drumurilor. Antreprenorul va păstra deschise toate accesele la intrările blocului pe toată durata execuției lucrărilor, Atunci când închiderea unui astfel de acces este inevitabilă, cu acordul beneficiarului, se va face o notificare completă asupra operațiunilor către toţi proprietarii afectați, indicându-se durata acestora, evitându-se astfel eventuale conflicte cu aceştia. Depozitarea materialelor şi manipularea acestora se va face astfel încât să fie avute în vedere accesele la intrările în bloc, asigurându-se trotuarele libere în permanență. Depozitarea materialelor se va face cu respectarea prevederilor din caietele de sarcini pentru fiecare material în parte și cu respectarea cerințelor de securitate și sănătate în muncă aplicabile. Pe toată durata execuției antreprenorul va trebui să elimine orice defecte cu privire la : » securitatea fiecărei persoane de pe șantier, atât a celor autorizate, cât şi a celor neautorizate; e luminile, barierele și panourile de avertizare. Șantierul şi împrejmuirea trebuie prevăzute cu mijloace de semnalizare şi panouri care să indice: - echipamentul de protecție obligatoriu; - regulile pe linie de securitate și sănătate în muncă ce trebuie să fie respectate în incinta şantierului; - numele persoanelor care răspund de organizarea șantierului; - limita zonei de securitate; 22

6.7 68 căderea de obiecte de la înălțime Spațiile şi facilitățile destinate organizării de şantier. Organizarea şantierului de construcții trebuie să satisfacă toate condițiile de securitate și de igienă a muncii, Numărul toaletelor va fi stabilit în funcție de numărul de muncitori estimat, astfel încât să se asigure minim un WC la 20 de lucrători. Atenţie! Prezenţa femeilor în şantier presupune foalete separate. Se vor asigura spații special destinate (vestiare) pentru schimbarea hainelor şi odihna în timpul pauzelor de lucru, Aceste spații vor avea posibilitate de încălzire în siguranță pe timp Se vor organiza spaţii pentru spălat pe mâini, dotate corespunzător cu apă curentă, (minim 20 litri/om), săpun etc. Se vor arnenaja spații închise pentru servirea mesei Măsuri de coordonare stabilite de coordonatorii în materie de securitate şi sănătate şi obligațiile ce decurg din acestea Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor va trebui ca funcție de numărul de societăți de construcție prezente pe şantier și de specificul lucrărilor pe care le execută să ia măsuri de coordonare a activităţii acestora, astfel încât să fie evitate Aceste măsuri de coordonare vor viza: Căile sau zonele de deplasare ori de circulaţie orizontale și verticale Condiţiile de manipulare a diverselor materiale, în particular, în ceea ce priveşte interferența instalațiilor de ridicat aflate pe şantier sau în vecinătatea acestuia Limitarea manipulării manuale a sarcinilor Delimitarea şi amencjarea zonelor de depozitare a diverselor materiale, în mod deosebit dacă se depozitează materiale sau substanţe periculoase Condiţiile de depozitare, eliminare sau de evacuare a deşeurilor și a materialelor rezultate din dărâmări, demolări şi demontări Condiţiile de ridicare a materialelor periculoase utilizate Utilizarea mijloacelor de protecţie caleciivă şi a înstalaţiei electrice generale Măsurile care privesc înteracțiunile de pe şantier Obligații ce decurg din interferența activităților care se desfășoară în perimetrul şantierului şi în vecinătatea acestuia În organizarea activității antrepronorului trebuie avut în vedere că activitățile de pe şantier se interferează semnificativ cu activitățile curente din zonele riverane, cu atât mai mult cu cât este vorba despre o zonă de locuinţe. În acest sens, în mod deosebit se va avea în vedere că: e lucrările se vor executa pe străzi, la mică distanță de blocuri, de regulă în locuri înguste, cu spații mici de manevră pentru mijloacele de transport şi utilaje; e lucrările vor îngreuna circulația autovehiculelor riveranilor din blocurile din zonă; e activitatea se va desfăşura în prezenţa locuitorilor din zonă, în mare parte neobişnuiți cu astfel de lucrări de investiții şi ca atare suspicioşi şi neîncrezători; e prezența copiilor şi altor persoane curioase în zonele cu riscuri deosebite de accidentare vor constitui pericole suplimentare în organizarea şi desfăşurarea activităților de pe şantier; 23

Pentru prevenirea accidentelor de muncă şi altor categorii de evenimente se vor lua următoarele măsuri: e se va colabora în permanență cu beneficiarul investiţiei în efortul de conştientizare a locuitorilor din bloc asupra necesității şi beneficiilor realizării acestor lucrări; e se va consulta beneficiarul investiţiei la stabilirea programului de execuţie a lucrărilor, astfel încât acesta să fie corelat — atât cât este posibil — cu necesitățile locatarilor e se va acționa cu consecvență pentru rezolvarea amiabilă, în condiţii rezonabile a solicitărilor locuitorilor din bloc rezultate din disconfortul produs de şantier; e se va păstra un contact permanent cu cabinetul de asistență medicală din zonă, astfel încât în caz de accident să se poată interveni în timp util pentru acordarea unui ajutor calificat; e se vor anunța locatarii din bloc prin fluturaşi asupra lucrărilor care vor fi realizate, durata acestora şi a măsurilor de securitate care se impun a fi respectate pe durata execuției; se va insista şi asupra aşteptărilor antreprenorului de la locatari; e se vor monta indicatoare de interzicere, avertizare, obligativitate după caz, care să atragă atenția asupra riscurilor de accidentare care nu au putut fi eliminate din sistemul de muncă prin măsuri de natură tehnică şi organizatorică; e se vor instrui în mod deoscbit lucrătorii de pe şantier asupra riscurilor suplimentare rezultate din acest gen de interferenţe; în mod deosebit se va insista asupra riscurilor rezultate din altercaţii sau comportamente provocatoare față de locatari; e se va acorda o atenţie deosebită înlăturării copiilor şi a locatarilor curioşi din preajma schelelor de pe şantier; e se va acționa pentru limitarea contactelor dintre lucrători şi locatari; în acest sens se vor asigura condiții sociale acceptabile, astfel încât să nu fie necesară apelarea la serviciile acestora; e se va interzice lucrătorilor să servească masa la locatari sau să achiziţioneze alimente sau produse alimentare de la aceştia; se va acorda o atenție deosebită verificării stării tehnice a mijloacelor de transport, utilajelor de construcții folosite la lucrări, inclusiv a funcţionării ireproşabile a mijloacelor de avertizare şi semnalizare sonoră şi luminoasă ale acestora; e se va organiza cu deosebită atenție activitatea eventualelor mijloace de ridicat, a celor de încărcare de pe şantier, astfel încât să se prevină prezența în raza de acţiune a acestora a lucrătorilor şi a locatarilor; e se va insista asupra controlului disciplinei în muncă astfel încât să fie evitate riscurile specifice datorate executării de operații de muncă în afara cadrului legal şi/sau al proiectului (înstrăinări de materiale, transporturi, încărcări, turnări de betoane etc.) în folosul locatarilor; e se vor extinde măsurile de prevenire şi stingere a incendiilor specifice șantierului luându- se în considerare şi factorii de risc de incendiu datorați vecinătății gospodăriilor locatarilor şi activităţilor casnice ale acestora. În interesul și pentru siguranța locuitorilor din zonă, aceştia vor fi avertizați sistematic, prin diferite mijloace să : Nu lase copii nesupravegheați pe stradă ! Nu intre în raza de acţiune a utilajelor ! Nu se apropie la mai puţin de 2 m de împrejmuirile şantierului sau de schele ! Nu atingă cablurile electrice de pe şantier | Nu circule, dar mai ales să nu staţioneze pe căile de circulație pentru autovehicule! Nu distragă atenția şoferilor, mecanicilor de pe utilaje sau lucrătorilor de pe şantier ! Discute eventualele probleme numai cu şeful lucrării ! e o ses 24

e Nuse urce nici ziua nici noaptea pe materialele, maşinile şi utilajele de pe șantier ! e Nu distrugă mijloacele de avertizare sau pe cele de protecţie ! e Respecte semnificația indicatoarelor de securitate montate pe şantier ! 69 Măsuri generale pentru asigurarea menținerii şantierului în ordine și în stare de 10 curățenie Pentru asigurarea menţinerii şantierului în ordine şi stare de curăţenie, antreprenorul va avea în vedere următoarele măsuri cu caracter general: o Controlul depozitării materialelor pe șantier numai în locurile anume destinate şi prevăzute în proiectul de organizare de şantier, e Interzicerea depozitării oricăror materiale pe căile de acces și circulaţie și în vecinătatea baracamentelor, e Menţinerea în perfectă e Înterzicerea accesului pe Verificarea sistematică a semnalizării de securitate şi sănătate în muncă. O atenţie deosebită se va acorda celor de avertizare a lucrătorilor și de semnalizare a locurilor de e Păstrarea stabilității e Controlul depozitării temporare şi evacuării de pe şantier a materialelor rezultate din demolări, dezmembrări sau demontări, e Verificarea autovehiculelor care transportă materiale pe şantier şi înlăturarea celor cu caroseria incompletă sau defectă care scapă materiale din mers, o Desfăşurarea de către serviciul intern/lucrătoral desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecție a acţiunilor sistematice de control pe şantier, Stabilirea la nivelul fiecărei formații de lucru a răspunderilor şi atribuțiilor concrete pentru menținerea ordinii şi efectuarea curăţeniei la locurile de muncă Indicații practice privind acordarea primului ajutor, evacuarea persoanelor şi măsurile de organizare luate în acest sens La nivelul antreprenorului vor fi luate măsurile organizatorice pentru acordarea primului ajutor în caz de accident. Dintre aceste măsuri amintim: e stabilirea prin decizia administratorului/directorului general al societăţii a responsabilităților pe linia organizării şi acordării primului ajutor în caz de accident; e instruirea sistematică a lucrătorilor cu privire la organizarea şi acordarea primului ajutor în caz de accident; o pregătirea în fiecare formație de lucru a minim 2 salvatori (de obicei şeful de formație şi înlocuitorul de drept al acestuia, dar nu numai) care să fie în măsură să acorde un ajutor adecvat e urmare evaluării riscurilor, elaborarea planului de acţiune în caz de pericol grav şi iminent în care sunt stabilite şi responsabilități privind acordarea primului ajutor în cazul în care urmare În organizarea activității de acordare a primului ajutor se va avea în vedere că în momentul în care se intervine pentru salvarea victimelor unui accident trebuie respectate următoarele Y Victima nu se deplasează Y Primul ajutor se acordă la locul accidentului; Y În primul rând se evaluează gravitatea stării victimei şi după această evaluare se alertează imediat ambulanța 253

d Ed * 6. 11 Ținând cont de aceste principii se vor difuza următoarele instrucţiuni de acordare a primului ajutor în caz de accident, insistând ca acţiunile să se desfăşoare în ordinea de mai jos: 1. ltolarea zonei şi îndepărtarea curioşilor pentru a evita creşterea numărului de victime 2. Degajarea accidentatului. Se vor îndepărta obiectele tari și ascuţite care pot răni accidentatul, se vor deschide eventualele ferestre, se vor desface nasturii de la gât, cravata, centura Degajarea accidentatului se face urmând următoarele precauții Y se urmăreşte menținerea permanentă a coloanei vertebrale în linie dreaptă (cap-gât-trunchi), pentru a se evita lezarea măduvei spinării în cazul unei fracturi de coloană; Y în cazul unei fracturi închise membrul fracturat se menține în poziţia găsită, fără a încerca punerea în poziție normală; 7 în cazul unei fracturi închise se evită manevrele inadecvate pentru a nu le transforma în fracturi deschise. 3. Acordarea primului ajutor Se verifica starea de conştiență. Daca se constatata ca victima nu este constienta : Se solicita ajutor Se elibereaza caile respiratorii ale victimei Se verifica existenta respiratiei Se controleaza existența circulaţiei sângelui 4. Chemarea ambulanței. Ambulanţa este chemată prin apel la 112, 5, Supravegherea victimei şi continuarea, dacă este nevoie, acordării primului ajutor până la sosirea ambulamţei Modalităţi de cooperare între managerul de proiect, antreprenorul general, subantreprenori, lucrătorii independenți sau persoanele temporare Conform cu prevederile prezentului plan de securitate şi sănătate în muncă a şantierului, fiecare antreprenor/subantreprenor este obligat să elaboreze planul propriu de securitate şi sănătate pentru lucrările executate în şantier, să-l prezinte managerului de proiect şi coordonatorului în materie de. securitate şi sănătate în muncă la nivelul proiectului şi să numească o persoană responsabilă cu securitatea şi sănătatea în muncă pe durata executării lucrărilor, Coordonatoiul în materie de securitate și sănătate în muncă la nivelul fucrării are dreptul de a verifica dacă antreprenorul/subantreprenorul şi-a instruit corespunzător personalul în materie de securitate și sănătate în muncă. Obligația generală a colaborării dintre angajatori este prevăzută în Legea nr.319/2006 a securității şi sănătății în muncă, care prevede că atunci când în acelaşi loc de muncă îşi desfăşoară activitatea lucrători de la mai multe întreprinderi, angajatorii acestora sunt obligați: a) să coopereze în vederea implementării prevederilor privind securitatea, sănătatea și igiena în muncă, luând în considerare natura activităților; b) să își coordoneze acţiunile în vederea protecţiei lucrătorilor şi prevenirii riscurilor profesionale, luând în considerare natura activităţilor; c) să se informeze reciproc despre riscurile profesionale; d) să informeze lucrătorii şi/sau reprezentanții acestora despre riscurile profesionale. Ca modalități de colaborare generale, valabile implicit şi pentru antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenți, HG nr.1425/2006, de aprobare a normelor de aplicare a Legii nr.319/2006 a securității şi sănătății în muncă, prevede următoarele modalități: 26

1, Colaborarea angajatorului cu lucrătorii desemnaţi/serviciile înterne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, în situația în care mai mulți angajatori îşi desfăşoară activitatea în acelaşi loc de munca. 2. Includerea de clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alți angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini, 3. Pentru lucrătorii din întreprinderi şi/sau unități din exterior, care desfăşoară activități pe baza de contract de prestări de servicii în întreprinderea şi/sau unitatea unui alt angajator, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucrătorilor privind activităţile specifice întreprinderii și/sau unităţii respective, pentru securitate şi sănătate în muncă, precum şi măsurile şi activitățile de prevenire şi protecţie la nivelul întreprinderilor şi/sau unității, în general 4. Pianul de securitate şi sănătate al şantierului . Prezentul plan s-a întocmit în paralel cu elaborarea proiectului de coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă pe durata elaborării proiectului 3. Planul propriu de securitate şi sănătate al (sub)antreprenorilor. Este şi el un instrument al colaborării deoarece el rezultă din planul de securitate şi sănătate al şantierului, cuprinzând detalierea măsurilor de prevenire şi protecție pentru lucrările pe care le execută şi ținând cont de măsurile prevăzute în planul de securitate şi sănătate. Planul propriu al antreprenotului se transmite subantreprenorilor împreună cu planul de securitate şi sănătate al şantierului, 5. Şedinţele de coordonare. Constituie o altă modalitate de colaborare între antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenți. Ele se desfăşoară la inițiativa şi sub conducerea coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata execuţiei lucrărilor. La ele participă managerul de proiect, şeful de şantier, şefii de puncte de lucru, alte persoane cu răspunderi în domeniul securităţii şi sănătății în muncă de la antreprenori şi subantreprenori. 7. Analizele de stadiu fizic. Pot fi organizate fie direct de beneficiarul investiţiei, fie printr- un reprezentant al acestuia (societate de consultanță). Chiar dacă nu au ca obiect numai analiza securității şi sănătății în muncă, ele constituie o bună modalitate de colaborare între exevutanții lucrării, cu atât mai mult cu cât aceasta are loc în prezența sau la solicitarea beneficiarului, 8. Şedinţele de securitate şi sănătate în muncă, Se pot desfăgurg atât săptămânal (p lucrări complexe), cât şi lunar, La aceste întruniri de regulă participă persoanele, cu răspunderi în domeniul securității şi sănătății în muncă de la toți angajatorii şi lucrătorii independenți de pe şantier, Au tocmai rolul de colaborare la implementarea pe şantier a măsurilor de prevenire'şi protecție. „E 9. Inrunirile ocazionale de securitate şi sănătate în muncă. Se organizează fie în câz de evenimente, fie în pregătirea unor lucrări speciale sau periculoase care impun o coordonare sau o intervenţie precisă a unor anumiți lucrători, angajatori sau prestatori de servicii. 10, Auditul de sistem de management 'al securității şi sănătății ocupaţionale. Este de asemenea o modalitate de colaborare. Are ralu] de a identifica neconformitățile, abaterile de la sistemul de management al securității și sănătății în muncă ale antreprenorului sau subantreprenorilor şi de a stabili acțiunile corective şi preventive necesare. Raportul cu acțiuni corective şi preventive aprobat de conducere, este trimis spre eliminarea deficienţelor tuturor celor implicați în funcționarea sistemului,

11, Auditul de conformitate cu prevederile legislației în domeniul securității şi sănătăţii în muncă. Este şi el un instrument de colaborare. De regulă se efectuează de serviciul intern/extern al antreprenorului şi are rolul de a identifica şi notifica în raportul de audit, toate neconformitățile din domeniul securității și sănătății în muncă aplicabile şantierului şi activităților care se desfăşoară pe acesta, indiferent de organizatorul activității la care au fost identificate, Eliminarea neconformităților 12, Inspecţia de securitate și sănătate în muncă. Poate fi internă — în cazul în care se desfăşoară de personalul de specialitate de la beneficiar/consultanţă, antreprenor sau subantreprenor — sau externă — dacă se efectuează de organele de control de la Inspecţia Muncii/ITM, Inspecţia Sanitară de Stat sau de la Asiguratorul pentru accidente de muncă şi boli profesionale (în prezent Casa judeţeană de pensii), Ca mijloace de comunicare în colaborarea dintre antreprenori, subantreprenori și lucrătorii independenți, se folosesc toată gama uzuală în această activitate. Amintim aici: contractul; protocolul; înțelegerea; planurile; telefonul; scrisoarea; e-mail-ul; nota telefonică; circulara. 7. PROTECȚIA ÎMPOTRIVA ZGOMOTULUI În timpul execuției lucrărilor se vor folosi utilaje care să asigure o protecţie adecvată a locatarilor şi a muncitorilor. Se vor respecta orarul de liniste si in acea perioada se va evita folosirea sculelor care produc zgomote intense. 8. VERIFICAREA PROIECTULUI Verificarea proiectului se va face la cerinta A si C Intocmit, ing, Cristian PALADE PT ra 28

PROGRAM DE CONTROL AL CALITĂȚII LUCRĂRILOR ÎN FAZE DE EXECUȚIE, CONFORM LEGII NR.10/9S DENUMIREA LUCRĂRII REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul. Calea Sever Bocu , bl. B56 AMPLASAMENT Jud. Timiş, Municipiul Timisoara, B-dul, Calea Sever Bocu , nr..B56 bl, B56 INVESTITOR PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA In conformitate cu : Legea nr.10/1995 ” Legea privind calitatea in constructii” C56-85- Normativ privind verificarea calitatii lucrarilor de constructii si instalatii aferente HG925/1995 privind aprobarea Regulamentului de verificare si expertiza tehnica de calitate a proiectelor, a executiei constructiilor, complectat cu Indrumatorul de aplicare MLPTL nr. 77/N/1996 HG nr. 272/1994 referitor la Regulamentul privind controlul de stat in constructii HG. Nr. 261/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind conducerea si asigurarea calitatii in constructii-Regulamentul privind stabilirea categoriei de importanta a constructiilor HG nr. 273/1994 privind Regulamentul de receptie a lucrarilor de constructii si instalatii aferente HG nr 653/2001 privind infiintarea Inspectoratului de Stat in Constructii H.G. nr 768/1997 Hotararea pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii HG 278/1994 -Regulamentul privind certificarea calitatii produselor folosite in constructii HG458/1994 privind Regulamentul de receptie a lucrarilor de montaj utilaje, instalatii tehnologice si a punerii in functiune a capacitatilor de productie Se stabilesc urmatoarele faze:

1 |Predarea-preluarea amplasamentului PVR BE 2 [Inspectia suprafetelor curatate inaintea aplicarii termosistemului PVR BEP | Verificarea certificatelor de calitate/conformitate ale [ 3 materialelor:polistiren, adeziv, dibluri, masa de spaclu, plasa de fibra E+CQ+P Ce 4 |Verificare trasare cota profil de soclu PVR BEP 5 Montarea şi efectuarea probelor de funcționare a tâmplăriei PVR+FD BEP, | 6 |Inspectia modului de fixare a placilor de polistiren PVLA+FD B,E,P,I Verificarea planeitatii suprafetelor inainte de aplicarea tencuielii 7) decorative PVR BE 8 |Receptia termosistemului PVR BE 9 |Desfacerea straturi existente la ultimul planseu PVR B,E Verificarea certificatelor de conformitate ale materialelor:polistiren, |. 10 membrane etc E+CQ+P cc 11 |Verificarea starii stratului suport pentru termoizolatia noua PVR BEP 12 |Verificarea calitatii stratului de difuzie a vaporilor PVR BE 13 |Verificarea calitatii montajului termoizolatiei la terasa PVLA BEP, 14 |Verificarea armarii si grosimii sapei inainte de turnare PVR+FD B,E,P,I 18 Verificarea montarii termoizolatiei la intradosul planseului peste PVR+FD BEP, subsol 16 |RECEPTIE LA TERMINAREA LUCRARILOR PVR+FD B,E,P,I P - Proiectant PVR -Proces verbal de recepţie B - Beneficiar PVLA - Proces verbal de lucrari ascunse FD - Proces verbal de faza determinanta CC- Certificat de conformitate Conform reglementărilor in vigoare ,executantul şi beneficiarul are obligația de a anunța cu cel puțin 10 zile înaintea fazei determinante pe cei care trebuie să participe la realizarea controlului şi întocmirea actelor. Beneficiarul va lua toate măsurile pentru aducerea la îndeplinire a obligațiilor ce-i revin conform Legii 10-19935. Un exemplar din prezentul program si actele mai sus mentionate precum si proiectul se vor anexa la Cartea tehnica a constructiei," Executant: E - Executant | - Inspector CQ-Responsabil calitate Beneficiar

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU SERVICIUL ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE COMPARTIMENTUL EFICIENTIZARE ENERGETICĂ CLĂDIRI Nr. SC2014- /

REFERAT

privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii

Reabilitare termică imobil Calea Sever Bocu, bl.B56”

În vederea continuării procedurii de selecţie a cererilor de finanţare, depuse pentru finanţare prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Organismul Intermediar – ADR Vest, solicită prin adresa nr.CDT2014-258/06.03.2014, actualizarea documentaţiei tehnico-economice a proiectelor, inclusiv a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, în conformitate cu forma finală a bugetelor verificate şi modificate în etapa de evaluare tehnică şi financiară. Drept urmare, propunem aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii “ Reabilitare termică imobil Calea Sever Bocu, bl.B56”.

Valoarea totală estimată a investiţiei (inclusiv TVA), este de 471.200,00 lei (C+M - 410.508,23 lei), din care:

Valoare cheltuieli eligibile – 435.421,72 lei. Valoare cheltuieli neeligibile – 35.778,28 lei.

CONTRIBUŢIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) - 261.253,03 lei. - Contribuţia U.A.T (20%) – 87.084,345 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) - 87.084,345 lei. 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T – 17.889,14 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari - 17.889,14 lei. VICEPRIMAR SECRETAR DAN DIACONU IOAN COJOCARI

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ SMARANDA HARACICU CHIŞ CULIŢĂ

ŞEF SERVICIU CONSILIER

IOAN ZUBAŞCU ANDREI IACOB SERVICIUL JURIDIC

Red/Dac A.I. Ex.1

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr.2 la HCL nr. /

INDICATORI TEHNICO – ECONOMICI – FAZA PT DENUMIRE PROIECT REABILITARE TERMICĂ IMOBIL

Calea Sever Bocu, bl.B56

AMPLASAMENT Municipiul Timişoara, Calea Sever Bocu, bl.B56 TITULARUL INVESTIŢIEI Primăria Municipiului Timişoara, Bdul. C.D.Loga, nr.1 BENEFICIARUL INVESTIŢIEI Asociaţia de proprietari din Calea Sever Bocu, bl.B56 NUMAR PROIECT 100/114-SEV.B56 DATE TEHNICE: Anul construirii: 1987 Regim de inălţime: S+P+4 Număr apartamente: 20 Suprafaţa construită: 311 mp Suprafaţa construită desfăşurată: 1555 mp Aria utilă totală: 1327 mp Sistemul constructiv: panouri mari prefabricate INDICATORI: Valoarea totală a investiţiei inclusiv T.V.A. 471.200,00 lei (C+M – 410.508,23 lei) din care:

Valoare cheltuieli eligibile 435.421,72 lei Valoare cheltuieli neeligibile 35.778,28 lei

CONTRIBUTIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) 261.253,03 lei - Contribuţia U.A.T (20%) 87.084,345 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) 87.084,345 lei 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T 17.889,14 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari 17.889,14 lei DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ CHIŞ CULIŢĂ